Aquesta setmana hem començat a treballar les matemàtiques per racons. Què significa això? Doncs que dins la classe hi ha cinc racons, cinc propostes de joc amb diferent material manipulable, per poder treballar diferents continguts matemàtics d'una manera més atractiva, més activa, més viva i més divertida.
Com ho fem? doncs ens agrupem en petits grups de tres persones i juguem uns deu minuts (aproximadament) a un racó. Quan s'ha acabat el temps, rotam de racó (canviam de joc) fins que hem passat per tots.
Aquesta setmana hem tingut els següents racons:
1. Seriacions amb pinces/gafes d'estendre.
Aquest joc consisteix en agafar una tira de cartolina on hi ha diferents gomets aferrats (de diferents colors) i cada un de nosaltres ha d'anar col·locant les pinces/gafes d'estendre segons indica el gomet. A poc a poc, el patró s'anirà reduint fins a la mínima expressió.
Per exemple, a aquesta fotografia, na Laura té una tira de cartolina amb dos gomets vermells, dos blaus, dos vermells, dos blaus... D'aquí a unes setmanes, la tira només tindrà dos gomets vermells i dos blaus (patró).
Aquest joc consisteix en agafar una tira de cartolina on hi ha diferents gomets aferrats (de diferents colors) i cada un de nosaltres ha d'anar col·locant les pinces/gafes d'estendre segons indica el gomet. A poc a poc, el patró s'anirà reduint fins a la mínima expressió.
Per exemple, a aquesta fotografia, na Laura té una tira de cartolina amb dos gomets vermells, dos blaus, dos vermells, dos blaus... D'aquí a unes setmanes, la tira només tindrà dos gomets vermells i dos blaus (patró).
2. Ordenació de números convencionals (seqüència numèrica) i no convencionals (boletes):
Aquest joc consisteix en anar ordenant els números a la tira numèrica de l'1 al 5. Hi ha tires on no hi ha cap número, mentre que n'hi ha que sí.
3. Enfilar boles segons l'etiqueta indicada:
Aquest joc consisteix en anar agrupant les bolles que ens indiquen unes targetes. Aquestes targetes ens indiquen tant el color (qualitat) com el número de bolles que hi hem de posar (quantitat).
4. Agrupar els animals segons criteris quantitatius:
Aquest joc ja el vam explicar a la següent entrada d'aquest mateix bloc. LINK
5. Fer correspondències per ajuntar les dues parts de la cara (puzles).
Aquest joc consisteix en unir les dues parts de les nostres cares. Allò difícil és trobar la part que toca d'entre totes les cares. D'aquí a unes sessions, serà més difícil! Si ara tenim dues peces per cara, llavors hi haurà quatre peces per cara.
Què ens permet aquesta manera de fer feina?
- Estar concentrats amb la tasca que estam fent.
- Treballar d'una manera més lúdica i més manipulativa.
- Autocorregir-nos una vegada acabada l'activitat.
- Ajudar-nos mútuament.
- Autogestionar-nos.
- Respectar els torns de joc.
- Treballar tant continguts matemàtics com la motricitat fina.
- Estar motivats per l'aprenentatge.
Estoy encantada de saber como trabajais cada dia. Este blog nos da la oportunidad de verlo y entender tmb como los niños aprenden las cosas en classe. Yo personalmente lo miro prácticamente cada dia ( y por favor Toni no desanimarte y sigas con esto🙏) y ademas, hay veces como hoy , que vuelvo a mirar y leer cosa que habia mirado de prisa! Gracias de verdad por el gran trabajo qué haces cada dia !
ResponEliminaSara!!! No sabes la ilusión que me ha hecho ver tu comentario. El objetivo de este bloc es precisamente el que tu dices, que las familias podáis ver qué sucede dentro de clase y que también sea algun tipo de documentación para dar importancia a nuestro día a día. Creo que es muy importante que lo veáis con los niños, ya que ellos mismos os puden ir explicando qué hacemos. La verdad es que es mucho trabajo pero creo que vale mucho la pena. Felices fiestas y feliz año nuevo!!! :)
Elimina