dilluns, 6 de març del 2017

MATEMÀTIQUES AMB NA RINXOLS D'OR

La setmana passada, en Toni ens va contar el conte de "Na Rinxols d'Or". Ens vam adonar que hi havia molts de continguts matemàtics que es podien treballar amb aquest conte i hem començat a fer activitats per treballar-los. 

Una primera activitat ha estat la classificació i ordenació d'unes imatges que estan íntimament relacionades amb aquest conte (óssos, cadires, llits i plats de sopa). De un en un, hem hagut de treure una imatge de dins una capsa i l'hem haguda de classificar (totes les imatges d'óssos, dins el mateix bol; totes les imatges de llits, dins el mateix bol; i així, amb les cadires i plats de sopa).
Una vegada feta aquesta classificació, hem començat a fer correspondències i ordenacions en un plafó. Primer de tot hem ordenat els óssos en una primera columna (gros, mitjà i petit) i després hem anat fent les correspondències i ordenacions segons correspongués. L'ós gros havia de tenir la cadira grossa, el llit gros i el plat de sopa gros (i així amb l'ós mitjà i l'ós petit).
Quan hem fet aquesta correspondència i ordenació, hem escenificat una part del conte. Primer de tot havíem de trobar els tres óssos entre nosaltres. Com que al primer trimestre vam ordenar les nostres alçades, ens ha resultat fàcil saber que la persona més alta era en Gabriel, la mitjana na Basma i la més petita na Laura. 

Una vegada identificats els tres óssos (l'ós gros, mitjà i petit) els hem parat taula: cadires, tassons, plats i culleres. 
Tot segons la seva correspondència. 
- Per l'ós gros (Gabriel), li hem col·locat una cadira grossa, un tassó gros, un plat gros i una cullera grossa.
- Per l'ós mitjà (Basma), li hem col·locat una cadira mitjana, un tassó mitjà, un plat mitjà i una cullera de sopa mitjana.
- Per l'ós petit (Laura), li hem col·locat una cadira petita, un tassó petit, un plat petit i una cullera de sopa petita. 
D'aquesta manera tan divertida hem treballat diferents continguts de lògica-matemàtica: classificacions, ordenacions i correspondència. 

A una propera sessió, realitzarem una seqüenciació temporal de quatre moments del conte. El resultat el veureu al quadern de final de trimestre. 

2 comentaris:

  1. Ian cuando ha venido a casa me ha contado todo!!!! Le encantó y ha aprendido mucho!!!!
    Gracias Toni por tu trabajo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sara!! Síí, el cuento es precioso y a todos nos ha gustado mucho!La verdad es que se puede sacar mucho provecho de los cuentos tradicionales e intentamos hacerlo con todos. Muchas gracias por el comentario! :)

      Elimina