dimarts, 14 de març del 2017

LES PRIMERES FOTOS DE GRUP!

Ha resultat molt difícil, però ja tenim foto de grup!!! Molt poques vegades hi som tots a l'escola (algunes vegades estam malalts, d'altres som de viatge, d'altres tenim cites amb metges a Eivissa...). Però ahir, vam aconseguir ser-hi tots! Per això, vam intentar fer-nos una foto de grup on tots sortíssim bé (cosa realment difícil).

Aquí vos en deixam unes quantes per a què sigueu vosaltres qui trieu la més guapa. De totes maneres, a totes sortim molt guapos!! 



"LES JOGUINES DE NA MARTINA" A L'ESCOLA

Ahir, vam poder gaudir d'un espectacle teatral a la nostra escola. Les joguines de na Martina recull diferents expressions artístiques i teatrals com són la manipulació de titelles, la creació de música original per a l'espectacle i la interpretació de les cançons en viu amb diferents instruments que formen part de l'escenografia. 

Na Martina és una contacontes que va arreu del món cercant històries per contar als nins. Però no li serveix qualsevol història, sinó que té un do que li permet parlar amb les joguines, que li conten les seves aventures, ja que, quan els nins van a dormir, elles surten a trescar món i a jugar. En aquest espectacle vam conèixer, entre d'altres, un osset de peluix poruc que estima molt en Toni, el seu propietari; un cavallet de cursa que cau per l'escala perquè no va alerta; un porquet que guarda com un tresor les monedes que n'Aineta li posa a l'esqueneta...  

Un espectacle musical i colorit que ens va engrescar molt!!

dijous, 9 de març del 2017

COTXES NORMALS I COTXES TRANSPARENTS

Ahir dematí, quan vam entrar a la classe, vam observar que hi havia una quadrícula grossa enterra. En Toni ens va dir que després del pati ens explicaria què era i per a què servia. 

A l'hora de llenguatge matemàtic, ens vam asseure al voltant d'aquesta quadrícula i ens va explicar que eren les carreteres de dos cotxes. Aquests cotxes no tenien volant i un només podia anar cap amunt i l'altre cap a un costat. 

L'objectiu principal era esbrinar quines dues qualitats (color i forma) havia de tenir la figura geomètrica del punt de partida dels cotxes (identificat per un cilindre de color groc). 

A la part superior de la quadrícula hi havia quatre figures: cercle, quadrat, triangle i rectangle. I a la part esquerra d'aquesta, quatre colors: verd, vermell, groc i blau. 

En parelles col·locàvem un cilindre al quadrat de la quadrícula que volguéssim i amb l'ajuda dels dos cotxes, havíem d'esbrinar quina figura i color havíem de posar al punt de partida.

Per exemple, en aquesta ocasió, en Nico i en Yousef van comprovar que la figura que estaven cercant era un cercle blau: en Yousef conduïa el cotxe que només anava cap a les figures i en Nico el que anava cap als colors. 
  Progressivament, anàvem completant la nostra quadrícula. 
En aquest cas, na Leyre i n'Ona van comprovar que la figura que cercaven era un rectangle de color vermell. 
Hi va haver un moment determinat que els cotxes van deixar de tenir benzina i vam haver d'utilitzar uns cotxes invisibles (més complicada l'activitat). Aquests cotxes només funcionaven quan nosaltres estàvem asseguts (només podíem utilitzar els ulls).

Quasi al final, ja fèiem les nostres hipòtesis. Començàvem a pensar quina figura necessitàvem en cada moment. I efectivament, la darrera va ser un rectangle verd. 

dilluns, 6 de març del 2017

MATEMÀTIQUES AMB NA RINXOLS D'OR

La setmana passada, en Toni ens va contar el conte de "Na Rinxols d'Or". Ens vam adonar que hi havia molts de continguts matemàtics que es podien treballar amb aquest conte i hem començat a fer activitats per treballar-los. 

Una primera activitat ha estat la classificació i ordenació d'unes imatges que estan íntimament relacionades amb aquest conte (óssos, cadires, llits i plats de sopa). De un en un, hem hagut de treure una imatge de dins una capsa i l'hem haguda de classificar (totes les imatges d'óssos, dins el mateix bol; totes les imatges de llits, dins el mateix bol; i així, amb les cadires i plats de sopa).
Una vegada feta aquesta classificació, hem començat a fer correspondències i ordenacions en un plafó. Primer de tot hem ordenat els óssos en una primera columna (gros, mitjà i petit) i després hem anat fent les correspondències i ordenacions segons correspongués. L'ós gros havia de tenir la cadira grossa, el llit gros i el plat de sopa gros (i així amb l'ós mitjà i l'ós petit).
Quan hem fet aquesta correspondència i ordenació, hem escenificat una part del conte. Primer de tot havíem de trobar els tres óssos entre nosaltres. Com que al primer trimestre vam ordenar les nostres alçades, ens ha resultat fàcil saber que la persona més alta era en Gabriel, la mitjana na Basma i la més petita na Laura. 

Una vegada identificats els tres óssos (l'ós gros, mitjà i petit) els hem parat taula: cadires, tassons, plats i culleres. 
Tot segons la seva correspondència. 
- Per l'ós gros (Gabriel), li hem col·locat una cadira grossa, un tassó gros, un plat gros i una cullera grossa.
- Per l'ós mitjà (Basma), li hem col·locat una cadira mitjana, un tassó mitjà, un plat mitjà i una cullera de sopa mitjana.
- Per l'ós petit (Laura), li hem col·locat una cadira petita, un tassó petit, un plat petit i una cullera de sopa petita. 
D'aquesta manera tan divertida hem treballat diferents continguts de lògica-matemàtica: classificacions, ordenacions i correspondència. 

A una propera sessió, realitzarem una seqüenciació temporal de quatre moments del conte. El resultat el veureu al quadern de final de trimestre. 

ANIVERSARI D'EN YASSIR

Dilluns de la setmana passada va ser l'aniversari d'en Yassir, però com que era pont, no ho vam poder celebrar. Vam acordar amb la seva família que ho celebraríem avui i així ho hem fet. 

Aprofitant que ell era a psico, el mig grup que no en teníem li hem preparat una corona per donar-li una sorpresa. I li ha agradat molt!!

Ens ha convidat a galetes i a sucs! 
Moltíssimes gràcies i MOLTS D'ANYS I BONS, YASSIR!!

dijous, 2 de març del 2017

SETMANA DE CARNESTOLTES

Dijous de la setmana passada vam celebrar Carnestoltes i ens ho vam passar d'allò més bé! Des de principis de setmana, respiràvem un aire de festa, ja que com ens va dir la Reina Carnestoltes, dilluns vam anar amb la cara pintada, dimarts vam dur uns calcetins alts de colors, dimecres un complement pel cap i dijous vam anar tots disfressats.
Dijous va ser un dia molt especial ja que tots els nins i nines d'educació infantil vam fer jocs populars tots junts.  Hi havia 6 jocs repartits pel pati dels més grossos i tots vam passar per tots: el joc de les cadires, el joc de "Un, dos, tres, pica paret", el joc de les bitlles, el joc de comprau peix, el joc del "aros" i el joc d'encertar bolles dins una paperera. Com que estàvem mesclats els nins i nines de 3, 4, 5 i 6 anys, tots ens vam ajudar entre tots i va ser un dematí molt agradable.

El dia va acabar amb una desfilada de disfresses pels "passadissos" de la nostra escola.