dimarts, 24 de gener del 2017

LA PADRINA DE N'ONA ENS VISITA

Divendres passat, na Carmela (padrina de n'Ona) ens va venir a veure a la nostra escola. Fa temps que estàvem preparat aquesta visita i divendres va ser la dia. Na Carmela és mestra, amb molt de coneixement relacionat amb l'educació i amb moltíssima experiència. A part d'això, és una bellíssima persona i una gran padrina. 

Durant tota la setmana, vam estar parlant que el divendres, després del pati, ens vendria a veure. N'Ona i tots nosaltres estàvem molt emocionats ja que ens encanta que ens vingueu a veure i passeu una estona agradable amb nosaltres. 

Na Carmela ens va fer molts de jocs, cançons i danses i també es va animar a quedar amb nosaltres a l'estona de racons. A més, dilluns vinent ens va dur un avió de paper per a cada un de nosaltres. Vam quedar, que ens tornaria venir a veure un altre dia.
 Moltíssimes gràcies Carmela! Fins a la pròxima!!:)

dimarts, 17 de gener del 2017

ANIVERSARI DE N'ONA

Avui (dimarts, 17 de gener) ha estat l'aniversari de n'Ona! El primer aniversari que celebrem tots junts!!!

Fa dies que ho sabíem i ho estàvem esperant, ja que ho vam anotar al nostre calendari. N'Ona ha estat l'encarregada de gestionar el bon dia i de repartir els esmorzars. A part d'això, ens ha convidat a galetes de xocolate i a sucs de pinya!! Moltes gràcies! :)

En Toni li ha demanat si volia decorar una corona o si preferiria que ho fessin els seus companys. Ella, tota il·lusionada, ha dit que preferiria que ho fessin els seus companys, ja que d'aquesta manera, seria una "GRAN SORPRESA". 
D'aquesta manera i d'una forma un poc "dissimulada" li hem decorat una corona ben grossa.

 MOLTS D'ANYS I BONS, ONA!!!

JUGUEM AMB LA LECTO!

Hi ha molts de moments del dia que treballem la lectoescriptura i ho fem d'una manera lúdica, divertida i agradable. A una de les darreres sessions, en Toni ens va proposar descobrir i diferenciar un material que estava dins un cistell. Cada un de nosaltres, havia d'agafar dos objectes (un en cada mà) i l'havia de descriure. 



Vam arribar a la conclusió que hi havia pinces d'estendre i lletres (alguns de nosaltres les confoníem amb números; ràpidament, alguns companys ens van fer arribar a la conclusió, que eren lletres com les que componen els nostres noms). 

Després vam classificar els dos tipus d'objectes: vam posar dins una safata totes les pinces d'estendre i dins una altra, totes les lletres. Com que alguns de nosaltres vam identificar les inicials del nostre nom, vam dedicar un temps a què cadascú agafés la seva, i d'aquesta manera, poder confegir el nostre nom amb lletres plastificades. 







Un dels jocs que també ens agrada molt és el joc de les cadires! A part de ballar i passar-nos-ho d'allò més bé, no deixam d'aprendre! La gran majoria de nosaltres ja identifiquem el nostre nom i també el d'alguns companys. La consigna és molt fàcil: cadascú s'ha de seure a la seva cadira (a la cadira on hi ha el nostre nom).


 I per augmentar la dificultat, després d'haver-ho fet unes quantes vegades, en Toni ens gira el nom! Hem d'anar girant les etiquetes per saber si és la nostra cadira o no! 




Com veis, ens ENCANTA jugar i aprendre!!! :)

diumenge, 15 de gener del 2017

QUÈ HI HA DINS L'OU?

Aquest divendres, en Toni ens va dir que tenia una cosa per a nosaltres i que ens ho mostraria després del pati. Una vegada acabada la relaxació de després del pati, vam anar a l'estora per poder veure què ens havia dut. La cosa va transcórrer així: 

TONI: Avui dematí, he anat al galliner que hi ha davant casa nostra i he agafat això. Mirau.

IZAN: ¡Un huevo! ¡Un huevo de gallina! ¿No se rompe el cascarón?
NICO: Un huevo!
ONA: Yo lo he visto antes.
TONI: Què hi deu haver aquí dins?
JOAN: Una gallina
LAURA: Un pollet
NICO: Un pajarito
ONA: dentro hay eso que se rompe, cae y si lo ponemos dentro de un bol, lo batim y se hace tortilla.
NAIRA: mi mamá tiene huevos
NICO: también mi mami tiene huevos
TONI: na Laura també ha dit que hi podria haver un pollet.
ONA: però no hay
TONI: i com ho saps?
ONA: porque yo los he visto y no hay
TONI: i... es pollets d’on surten?
ONA: de un galliner que las gallinas estan solas.               
LEYRE: hay un pollito dentro
JOAN: té ales i pot volar.
Diferents infants: Nooo
LAURA: els pollets no volen
NICO: los pajaritos sí vuelan
NAIRA: Los pajaritos no comen
JOAN: Sí mengen
TONI: i com poden viure si no mengen?
NAIRA: porque no mengen
LAURA: Sí que mengen, es mengen gusanitos
ONA: No, no mengen gusanitos. Mengen semillas
TONI: voleu escoltar l’ou per si fa renou?
Tots: sííí
IZAN: lo podemos tocar, Toni?
TONI: SÍ.
(tots els infants l’escolen i el toquen i diuen que no fa renou ni que es mou)




NICO: es pequeño y no pesa.
IAN: No se puede espitjar que se rompe.
TONI: Si aquí dins, com ha dit na Laura, hi ha un pollet, què vos pareix si el deixam aquí i esperam?
JOAN: Vale
TONI: I... què passarà?
LARA: s’ou s’obrirà i naixerà un pollet.
IAN: hará así: “toc, toc, toc”
ONA: tendremos que esperar un poquito
TONI: Apuntam al calendari que l’he agafat avui?
Tots: Sí
ONA: estoy preocupada
TONI: Per què estàs preocupada, Ona?
ONA: porque quiero llevármelo a casa para que nazca.
TONI: Però cada dia venim a s’escola, no? Si queda aquí, tots el podrem veure
IAN: Si come mucho, crece mucho, se rompe el huevo y nace el pollet.
IZAN: tenemos que comprar comida
TONI: I  com podrà menjar es pollet, si està dins l’ou?
JOAN: està amagat
ONA: Es que tenemos que espara un parell de dies.

Vam arribar a l'acord que el deixaríem dins classe i cada dia el miraríem. Com podeu veure, vam posar en comú totes les nostres idees prèvies sobre el tema, vam fer hipòtesis, vam plantejar-nos preguntes... 

Possiblement, necessitarem l'ajuda d'algun expert per a què ens pugui anar ajudant a resoldre dubtes i si el projecte va agafant forma, també necessitarem una incubadora. Vos anirem informant!

dilluns, 9 de gener del 2017

4ª SETMANA DECORACIÓ NOM PROPI

Encara que hagin passat unes setmanes, no deixa de ser menys important i no volem que es quedi sense documentar. La darrera setmana del primer trimestre, n'Aya, na Basma, na Saira i n'Ian van fer la presentació de la decoració del seu nom propi. Cada un d'ells, amb les seves famílies, van decorar el nom d'una manera molt peculiar i creativa.

Com sabeu, quan un de nosaltres duia la nostra obra d'art a classe, ens convertíem automàticament en protagonistes del dia i en encarregats. Per això, teníem uns sèrie de responsabilitats. Començàvem el dia organitzant i gestionant el bon dia.  

Una vegada acabada l'assemblea, seguíem una sèrie de fases per treballar el nom propi:
  1. Observar i analitzar la decoració del nom: dedicàvem un temps a observar i analitzar l'obra d'art. El/la creador/a ens explicava com l'havia feta, amb qui l'havia feta, si li havia costar molt fer-la...
  2. Quantificar el nom: comptàvem les lletres que té el nom i cercàvem coincidències amb altres noms. 
  3. Qualificar el nom: anàvem lletra per lletra cercant quins noms de la classe començaven per la mateixa lletra i també començàvem a cercar lletres que estaven enmig del noms.



 Aquestes són les OBRES D'ART d'aquella setmana.
Moltes gràcies també a les famílies!!!

A part d'aquesta feina de lectoescriptura, els encarregats teníem més funcions, com era el repartiment dels esmorzars.


D'aquesta manera, donam per acabat el treball de la decoració del nom propi. Han estat quatre setmanes molt productives, on gràcies a la vostra col·laboració (famílies), hem pogut treballar una cosa tan important, propera i significativa com és el PROPI NOM. Moltes gràcies:)

P.D: com podreu observar, na Saira no apareix a les fotografies ja que les darreres setmanes del primer trimestre no va venir. La seva mare ens va portar la decoració del seu nom.