Bon dia a tots i totes! Avui toca l’ambient de Marie Curie, un ambient que, com va fer la nostra
científica preferida, hem d’aprendre coses experimentant i provant. Així que som-hi! A continuació
teniu unes propostes que no cal fer-les totes.
científica preferida, hem d’aprendre coses experimentant i provant. Així que som-hi! A continuació
teniu unes propostes que no cal fer-les totes.
Molts d’ànims i esper que la pròxima vegada ens veiem en persona a l’ambient de Marie Curie.
Cuidar-vos molt!
Cuidar-vos molt!
Proposta n1º: Ou que flota
Material: Aigua, dos gots, sal.
Activitat: Creus que l’ou es comportarà de la mateixa manera en els dos gots?
Omplim els dos gots d’aigua, a un dels gots li ficam sal i el remenem. Una vegada fet, preguntem
a l’infant que faci hipòtesis sobre què passarà quan fiquen l’ou.
a l’infant que faci hipòtesis sobre què passarà quan fiquen l’ou.
Explicació: En afegir sal s’augmenta la densitat de l’aigua, i això fa que l’ou ara floti.
Proposta n2: La densitat de l’oli i de l’aigua.
Material: aigua, dos gots, oli, dues pells de llimó, pebre (o altre ingredient que pinti l’aigua)
Activitat: Saps quin líquid és més dens? Els dos gots pesen igual? Què passarà si llencem una pell
de llimona? I si juntes l’aigua i l’oli, i després llencem la pell de llimona?
de llimona? I si juntes l’aigua i l’oli, i després llencem la pell de llimona?
Explicació: És un exemple de que la densitat de l’aigua i de l’oli és diferent. L’oli té menys
densitat que la pell de llimona i per això queda a baix. D’altra banda, l’aigua és més densa i per
això la llimona hi flota. Quan estan barrejats passa lo mateix, la pell de llimona passa la capa d’oli
perquè la llimona és més densa, però no la de l’aigua.
això la llimona hi flota. Quan estan barrejats passa lo mateix, la pell de llimona passa la capa d’oli
perquè la llimona és més densa, però no la de l’aigua.
Proposta n3: Diferents densitats de l’aigua.
Material: dos gots, aigua freda, aigua calenta, làmina de plàstic, una safata de cuina o un recipient,
pebre (o un ingredient que pinti).
pebre (o un ingredient que pinti).
Activitat: Què passarà si li posam una làmina de plàstic damunt i el girem? I si el posam damunt
l’altre got?
l’altre got?
Explicació: En encalentir l’aigua, les partícules es mouen més ràpid i deixen més espai entre elles.
Això fa que tingui menys densitat que l’aigua freda, i tendeixi a pujar. Per altra banda, l’aigua freda
té les partícules més juntes, és més densa i tendeix a baixar.
té les partícules més juntes, és més densa i tendeix a baixar.
Proposta n4: Llei de l’inèrcia.
Material: Un got, una làmina de cartó o una carta, una moneda o més.
Activitat: Què passarà si espitjam el cartó? A on creus que anirà la moneda?
Explicació: Si moguéssim la carta a poc a poc, la moneda continuaria a sota, però si li donam un
colp ràpid, la força d’arrossegar és massa ràpida i això fa que la moneda es quedi en el lloc que
està, fent que caigui en el got.
colp ràpid, la força d’arrossegar és massa ràpida i això fa que la moneda es quedi en el lloc que
està, fent que caigui en el got.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada