dimarts, 17 de març del 2020

Ambients dimarts 17 de març de 12:00 a 13:00

HYPÀTIA
HOLA A TOTS I TOTES! 
Els ambients ofereixen als alumnes distintes propostes que s’adapten als
seus aprenentatges previs i als seus interessos, on ells i elles lliurement
poden dur a terme a través de l’experimentació. No és obligatori fer
totes les propostes, però des de hypàtia et convidem a intentar fer
el major nombre de propostes possibles.
A continuació afegiré un seguit de propostes per treballar continguts
de matemàtiques. 
Per treballar els NOMBRES proposo els següents sudokus.
Recordeu les normes explicades a l’aula, NO es poden repetir cap
nombre ni a la mateixa fila, ni columna ni quadrat!!:




Respecta al bloc de  MESURES podem treballar:
·      La longitud mesurant amb una regla, amb pams o amb
una cinta mètrica diferents objectes de casa
(taula, cadira, a nosaltres mateixos...) i apuntar-ho a un paper.
Recordeu indicar la unitat de mesura.
·      El pes sent uns grans cuiners i cuineres. Amb ajuda de
les famílies elabora un pastís. Fes una foto, apuntar
els ingredients que du i la quantitat expressada en grams de
cada un dels ingredients.
·      A continuació vos adjuntaré una imatge amb diferents aliments.
L’objectiu és treballar i conèixer les diferents monedes.
A cada un dels productes li heu de posar el preu que vulgueu,
deixeu volar la vostra imaginació!
Pels alumnes de primer poden ser preus més sencills
com 1€, 2€, 50 cent...
Pels alumnes de segon podeu jugar amb més decimals:
1,25€, 1’67€... inclús jugar tornant el canvi.
Pels alumnes de tercer amb les vostres famílies podeu jugar
a que vos paguin i vosaltres haver de tornar el canvi complicant
una mica més els preus.


Per treballar continguts de GEOMETRIA, us adjunto un geoplà
on podreu dibuixar seguint els punts diferents figures.
Un cop feta l’obra, heu d’indicar quines figures geomètriques trobeu.
Per treballar la PROBABILITAT podeu jugar amb dos daus,
llançar-los al mateix cop i veure quins números surten més sovint,
quins surten poques vegades i quins no poden sortir mai.
(Succés probable, succés improbable i succés impossible).
En cas de no tenir daus, ho podem fer amb altres objectes quotidians
que tenim a casa.
Per exemple, ficar dins una bossa 3 pinces, 2 taps de botella i 1 goma.
Fer preguntes tals com: Quin dels objectes té més probabilitat de sortir,
per què?. Podríem extreure dos objectes de la bossa i que surtin
dues gomes, per què?, entre d’altres.

Castellano 17 de marzo de 9 a 9.50h

Actividad 1:

Ahora, podéis darle el "buenos días" a todas las personas que están en casa con vosotras y vosotros, pero recordad que tocca hacer en castellano.

Actividad 2:
Seguimos con nuestro cuento en el supermercado.
El último día, por parejas según cómo estabais sentados en los grupos de mesas, dibujamos nuestro primer personaje del cuento.
Era un conejo chica, que por votación había salido que se llamaría “Bellota - Burbuja”.



No nos dió tiempo a acabarlo, por tanto ahora lo podéis hacer individualmente en un folio o libreta.
Arriba del todo tenéis que poner la fecha: Martes 17 de marzo de 2020, en letra ligada o en majúscula.

Bellota - Burbuja, no sabemos cómo es, así que podemos usar nuestra imaginación. Puede ser fuerte y pequeña, puede ser grande y muy ingeniosa. Puede ser del color que queráis pensando que los conejos suelen ser: blancos, negros, con manchas, marrones, etc. Pero no hay conejos azules, verdes, lilas, etc.

Al lado del dibujo escribid vuestro nombre y alguna característica que hayas pensado para Bellota - Burbuja.

El dibujo primero se hace en lápiz y tiene que ocupar, al menos medio folio.
Después se pinta con colores de madera, ceras o plastidecors y finalmente se repasan las líneas de lápiz con rotulador.

Actividad 3:
Una vez hayas acabado el dibujo tenéis que leer esta adivinanza y darle respuesta.


ME LLAMO LEO,
ME APELLIDO PARDO,
SEGURO LO SABRÁS,

SOY EL _ _ _ _ _ _ _ _ .
¿Sabéis lo que es?

Os espero en la siguiente sesión.

Recordad que ahora os toca inglés y que para ir a ver vuestra tarea tenéis que ir al siguiente bloc: Llengua anglesa.

¡Un saludo para las rotjes!

dilluns, 16 de març del 2020

Religió: Moisés

Bon dia estimades i estimats alumnes,
avui us proposo que conegueu la història de Moisés amb aquest vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=dib6xNgTMbU&t=30s 

Com heu pogut veure Moisés era un home molt bo i va poder ajudar a tot el seu poble del malvat faraó gràcies a l'ajuda de Déu que va parlar amb ell el dia que va trobar l'arbre de foc. 

Dibuixa a Moises i l'arbre de foc.



Si voleu i disposeu d'impressora podeu imprimir els següent imatge i acolorir-la:





Que res detengui les nostres ganes de millorar i aprendre

Bon dia estimades famílies!

Començam una setmana diferent i atípica de la qual segurament treurem importants reflexions sobre molts aspectes de la nostra vida, i sobre les coses que de veritat són importants.
Estic segur que entre tots posarem de la nostra part perquè als nostres nens i nenes les afecti el menys possible el tancament de les escoles.
Per aconseguir això, és important que l'alumnat tingui una rutina i un horari de feina el més semblant possible a l'horari escolar, i així continuïn aprenent.
Per començar ens centrarem en aspectes bàsics de primer: lectura i comprensió, escriptura, tant en majúscula com en lligada, càlcul mental, operacions bàsiques i resolució de problemes. Com ja us he dit per correu, cada alumne/a té certs aspectes bàsics a millorar i reforçar, i serà important estar en contacte per treballar-los.

Les propostes d'activitats del dilluns són:
- Agatha Christie no va començar a escriure grans històries sense abans haver llegit molt: Llegirem un conte! (cadascú va al seu ritme, i va per un conte diferent. Important que comencin a llegir la paraula sencera, i també que facin un esforç de comprensió. Al final, si es pot, és recomanable llegir el conte amb ells, fent pauses en parts que saps que han entès, involucrant-los així en la lectura)

- Els creadors de frases bojes! Posam la data a la llibreta de les lletres. Sota la data ficam el títol, centrat i amb majúscules ELS CREADORS DE FRASES BOJES, el podeu subratllar. I comença el joc, hem d'inventar una frase a partir de dues o tres paraules:
1- botiga, sous
2- Coet, extraterrestre, sopa
3- Conill, bomber.
4- Ratolí Martí, bruixa.
5- Llet, edifici.
6- bicicleta, mico
7- elefant, microones.

Recordeu que hem de fer bona presentació de llibreta. Ficam el número, al costat les dues paraules, els dos puntets i escrivim la frase. Important deixar espai entre una frase i una altra, i heu de fer una frase en majúscula i una altra en lligada, per anar així practicant. Ànim.
Exemple: pastís, superheroi: El superheroi ha fet un pastís de pastanagues boníssim.

- Acabam històries: Títol Apolo 10: Fa molts d'anys que el coet Apolo 10 està donant voltes per Saturn. Els seus tripulants són Sarah Tereixkova, Ian Gagarin i Nico Armstrong. Tot anava molt bé, fins que un dia Nico Armstrong va sortir del coet per estirar una mica ses cames. Li encantava sortir. Mentrestant, a la torre de control, Sarah Tereixkova i Ian Gagarin varen veure un cometa preciós. Volien veure-ho de més a prop, així que vàrem arrancar el coet i vàrem anar cap a ell. Mentrestant, en Nico que surava tranquil·lament i cantava "pajaritos por aquí, pajaritos por alla..." va veure el coet anar-se i va començar a cridar: "eeeh, estic aquí!"
 
Per tant, estaria bé que en un word aferrésiu aquest text, i ho féssiu en lletra escolar1 ( lletra lligada) perquè així practiquin la lletra petita. Una vegada copiat, han d'acabar la història com ells vulguin, i fer un dibuixet.

- Memòria al poder: Seríeu capaços de contar-li a un familiar que estigui a casa quines són les dones que tenim a ses nostres taules, i per què vàrem ser tan importants? Pista ( Agatha Christie, Clara Campoamor, Frida Kahlo, Hedy Lamarr i Rosa Parks)

- Càlcul i més càlcul petits matemàtics:  https://www.vedoque.com/juegos/juego.php?j=dados

- Les mil i una operacions!: Agafam la llibreta de mates. La posam horitzontal, i amb ajuda d'una regla i seguint les línies, fem una quadrícula, igual que quan jugam al bingo. Una vegada feta, ficam a cada requadre, a la dreta, un número ( per exemple 22) i....dins d'aquest requadre hem de fer totes aquelles sumes i restes que se'ns ocorreixin que doni aquest resultat. Poden ser de 3 xifres també. Com més penseu més se us ocorreran.

Segons el nivell de numeració de cadascú, podeu fer números més grans o més petits. En general fins al 30 estaria bé. Quan facin el requadre, que deixin un espai abaix per poder ficar la data.

- Què m'agrada llegir! Llegim un altre conte!
 Mireu que he trobat per casa! Jo també vaig a llegir un súper llibre. Quan ens tornem a veure, us contaré si m'ha agradat=)




Jo crec que amb això hi ha suficient per avui, de totes maneres com hem anant parlant per correu, teniu material addicional i recomanacions per si ho necessitau. A més, jo estarè amb es correu obert. Recordeu: vgutierrez@ceipsantferran.com per qualsevol aclariment de ses tasques, o el que sigui.

I res, en aquestos dies que venen, us demanam calma, tranquilitat i sentit comú. El podem veure com una oportunitat de passar temps en família. Tot passarà i ens veurem prompte.

Una abraçada i fins demà!

divendres, 6 de març del 2020

setmana de les dones!

Bona tarda famílies!
Aquesta setmana hem volgut donar visibilitat a dones importants, dones que han fet grans coses a la història i que en canvi, no tenen el reconeixement que deurien.
Hem fet un joc molt divertit, amb pistes amb les quals havien d'endevinar i conèixer a les dones treballades, i després, treballant en equip, les tenien que col·locar a la taula corresponent. S'han engrescat molt amb l'activitat, han endevinat totes les pistes, tot i que algunes no eren fàcils.
A més a més, us deix el vídeo que hem fet des de l'escola sobre el que volem al nostre món

Que tingueu molt bon cap de setmana!










un caramull de sentiments positius!


Bona tarda famílies!
Aquesta setmana hem introduït "el dia de...", on l'encarregat que li toqui haurà d'escriure lliurement aquella notícia, fet, missatge, acudit que vulgui a la pissarra, per així compartir-lo amb els companys. Quina sensació més agradable i positiva em va quedar de veure tot el que va passar el primer dia.
Li va tocar a en Nico, el qual va escriure una història. Una vegada va acabar, i sense que els mestres intervinguessin, tots els nens i nenes es varen aixecar, varen seure a l'assemblea, i en Nico els hi va contar la seva història.
Va ser un moment molt especial, amb mostres de companyerisme, empatia, respecte i amistat que em va encantar i que cercarem que es repeteixi.








dilluns, 24 de febrer del 2020

Carnestoltes!!

Hola famílies!

Aquí teniu ses imatges del dia de la rua. Ho vàrem passar súper bé! Esper que les gaudiu.