divendres, 23 de febrer del 2018

SEGUIM TREBALLANT LA LECTOESCRIPTURA

Fa un cert temps, vos vam explicar com treballam la lecto a la nostra classe. Aprofitant els desdoblements dels dimarts i dijous, seguim esforçant-nos per anar adquirir aquest nou i apassionant aprenentatge. Els objectius que es marca en Toni són:
- Encoratjar-nos a tots a escriure paraules.
- Veure que en cada síl·laba hi ha uns sons per escriure.
- Donar importància a les lletres inicials de cada paraula.
- Veure que escriure té una utilitat. 
A part de fer les classificacions d'imatges segons la seva inicial i relacionar cada imatge amb la seva paraula escrita, fa unes setmanes que hem començat a jugar a un joc molt divertit. Es tracta d'identificar una imatge i escriure-la seguint aquestes pautes. Si en el dau que tiram surt:
1 --> ha de sonar la lletra A
2 --> ha de sonar la lletra E
3 --> ha de sonar la lletra I
4 --> ha de sonar la lletra O
5 --> ha de sonar la lletra U
6 --> podem triar la vocal que volem que soni
Com podeu veure, la gran majoria de nosaltres estam a la fase sil·làbica de l'adquisició de la lectoescriptura (per a cada síl·laba, li posam una lletra; en el nostre cas, una vocal). Vos recordam que l'any passat vam fer una entrada en aquest bloc explicant les diferents fases d'aquesta adquisició. 
Ara només queda practicar molt i escriure molt per arribar a escriure tota la paraula sense deixar cap lletra, que ja hi ha nens i nenes de la nostra classe que ja ho fan. Ens heu d'animar a escriure a casa ja sigui:
- Fent llistes de la compra.
- Escrivint paraules que comencin per una lletra determinada.
- Fent acrònims.
- Fent llistes de categories: d'animals, de colors, de menjar, etc.
- O bé, jugant amb el joc que nosaltres jugam a la classe. El vos compartim per si el voleu imprimir i jugar. 
INSTRUCCIONS PER A FAMÍLIES:
1. Tenir molta paciència (la més important).
2. Dir la paraula molt lenta, de síl·laba en síl·laba.
3. Qualsevol escrit està molt bé (es tracta d'animar a escriure, no de desencoratjar). 
4. Les correccions han de ser en positiu, mai en negatiu.
5. Donar importància a la lletra inicial (normalment se la deixen). 
6. Una paraula que li falten lletres està molt ben escrita! A poc a poc introduiran totes les lletres de cada síl·laba.

4 comentaris:

  1. Moltes gracies per tota aqueste informacio,ara ja se com ajudar a na Laura a casa!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I com se nota que l'ajudes!! Recordo quan poc a poc va començar a escriure el seu nom sense model i ja la veus ara! Tota una experta escrivint!!!

      Elimina
  2. Moltes gràcies per totes les idees!!!! Ona està encantada per llegir i escriure!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant!!! Es nota que li agrada molt i que està molt motivada!

      Elimina